DOCTORANZI ÎNMATRICULAȚI ÎN 2021
DOCTORAND | CONDUCĂTOR | DOMENIU | TEZA |
Budîi Simona | Conf. dr. habil. Claudiu Turcuș | Cinematografie și Media | Rememorări cinematografice. Adaptări de după 1989 ale literaturii române din anii comunismului |
Capriș Oana | Conf. dr. habil. Claudiu Turcuș | Cinematografie și Media | Rolurile și relațiile de gen în discursul televiziunilor confesionale din România |
Kalamár Gáspár-Gábor | Conf. dr. habil. Dan Curean | Cinematografie și Media | Promoting linear documentary film with an interractive form |
Motrescu Emanuela | Conf. dr. habil. Dan Curean | Cinematografie și Media | Analiza rolului montajului cinematografic și cum influențează ritmul montajului trăirea estetică |
Sitaru Adrian | Conf. dr. habil. Dan Curean | Cinematografie și Media | Realitate versus ficțiune în film. Perspective și strategii în reproducerea filmică a realității |
Corlat Simina | Prof. dr. Miruna Runcan | Teatru și Artele spectacolului | Condiția lucrătorului cultural independent în contextul profesional actual și poziția acestuia față de sectorul instituțional |
Teodorescu Marius Alexandru | Prof. dr. Miruna Runcan | Teatru și Artele spectacolului | Caietul de regie – singurul instrument al unui artist fără de artă |
Boantă Antonia | Conf. dr. habil. Diana Cozma | Teatru și Artele spectacolului | Dinspre blocaj spre creativitate în arta actorului |
Bodochi Marius | Conf. dr. habil. Diana Cozma | Teatru și Artele spectacolului | Confluența dintre identificarea stanislavskiană și înstrăinarea brechtiană |
Mojoiu Ioana Alexandra | Conf. dr. habil. Diana Cozma | Teatru și Artele spectacolului | Teatrul rom în România |
Hary Iudit | Prof. dr. habil. Hatházi András | Teatru și Artele spectacolului | Paralelisme și contraste în formarea sunetelor în vorbitul și cântatul scenic |
Hotea-Fernezan Vasile | Prof. dr. habil. Ioan Pop-Curșeu | Cinematografie și Media | TIFF – Festivalul Internațional de Film Transilvania: istorie și implicații sociologice. De la nebunie, prin labirint spre viitorul realității |
Kelemen Eugen | Prof. dr. habil. Ioan Pop-Curșeu | Cinematografie și Media | Percepție și interpretare în arta montajului de film |
Marin Vlad | Prof. dr. habil. Miriam Cuibus | Teatru și Artele spectacolului | Histrio Praesto: Actorul ți performer-ul în formele spectaculare azi |
Peter Csilla | Conf. dr. habil. Nicoleta Sălcudean | Cinematografie și Media | Constructe sociale, liminalitatea reprezentată în film |
Petruska Eranio | Prof. dr. habil. Rodica Mocan | Cinematografie și Media | Modele de creație procedurală în contextul artelor new media / artelor digitale |
György B. Alida | Prof. dr. habil. Visky András | Teatru și Artele spectacolului | Film în teatru. Diferențe mediale, variațiunile limbajului teatral prin media |
Szabo Ștefan | Prof. dr. habil. Visky András | Teatru și Artele spectacolului | Anatomia orbirii în teatru |
DOCTORANZI ÎNMATRICULAȚI ÎN 2020
DOCTORAND | CONDUCĂTOR | DOMENIU | TEZĂ |
Bőjthe S. Pál | Prof. univ. dr. habil. Miklós Bács | Teatru și Artele spectacolului | Humor és játékosság Silviu Purcărete színházában (Umorul și ludicul în teatrul lui Silviu Purcărete) |
Cristian Ban | Prof. univ. dr. Miruna Runcan | Teatru și Artele spectacolului | Ora veselă. Metoda Tănase și teatrul românesc de revistă |
George-Marius Costin | Conf. univ. dr. habil. Diana Cozma | Teatrul in cetate – o cercetare asupra fenomenului teatral ca serviciu public | |
Adriana Creangă | Prof. univ. dr. Miruna Runcan | Statutul artistului de teatru din facultate până la integrarea pe piața muncii | |
Demeter F. Katalin | Prof. univ. dr. habil. Visky András | Terek, helyek és (színpad)képek – a rendező-szcenográfus dinamikáról Silviu Purcărete, Dragoș Buhagiar és Helmut Stürmer színházi világának tükrében / Spații, scene și tablouri – despre dinamica regizor-scenograf prin prisma viziunii teatrale a lui Silviu Purcărete, Dragoș Buhagiar și Helmut Stürmer | |
Andra-Tatiana Enășoiu | Prof. univ. dr. habil. Doru Pop | Cult Films and Cult Books: Interactions between Film and Literature (Filme cult și cărți cult: Interacțiuni între film și literatură) | |
Gemza G. Laszlo Péter | Prof. univ. dr. habil. Visky András | Analysis of rites in the performing arts | |
Kedves S. Emőke | Prof. univ. dr. habil. Visky András | Loyolai Szent Ignác szellemi hagyatékának felhasználása a színházi alkotói folyamatokban (Moștenirea spirituală al lui Sfântu Ignațiu de Loyola în procesele creative tatrale) | |
Cătălin Mardale | Prof. univ. dr. habil. Laura Teutișan | Ideologic şi estetic în artele performative din Europa de Est | |
Claudiu Oprea | Conf. univ. dr. habil. Claudiu Turcuș | Filmul românesc independent – modele conceptuale, perspectivă istorică, poetici regizorale | |
Giorgiana-Elena Popan | Prof. univ. dr. habil. Miklós Bács | Arta povestirii în educație | |
Andra Purdea | Prof. univ. dr. habil. Rodica Mocan | Influences of the spatial temporal dimension in the aesthetic experience of new digital arts/ Influențe ale dimensiunii temporal-spațiale în experiența estetică a noilor arte digitale | |
Andra Salaoru | Prof. univ. dr. habil. Doru Pop | Reprezentări ale identității feminine în filmul românesc contemporan (1989 – 2019) | |
Dan-Marian Sărăcuț | Conf. univ. dr. habil. Claudiu Turcuș | Sistematizarea și practicile de producție ale documentariștilor români contemporani | |
Szekely A. Tamás | Prof. univ. dr. habil. Rodica Mocan | New approaches in sound in the digital era (Noi metode de cercetare în suntet în era digitală) | |
Raisa Știopoane | Prof. univ. dr. habil. Miklós Bács | Triple three technique – performative technique 333 – tehnica performativă | |
Ana-Bianca Tudorică | Prof. univ. dr. habil. Rodica Mocan | The Relationship between Art, Science and Technology in Connection to the Public Experience (Relația dintre Artă, Știință și Tehnologie în raport cu experiența publicului) |
Doctoranzi înmatriculați în 2019
DOCTORANZI ÎN DOMENIUL TEATRU ȘI ARTELE SPECTACOLULUI
Sebastian Bădărău (Conf. univ. dr. Diana Cozma)
Joc teatral – între fizic și metafizic
Bogdán Zenkő (Prof. univ. dr. Miruna Runcan)
Institutional Structures in Theatre Management
Cristina-Mihaela Seleușan (Prof. univ. dr. habil. Laura Teutișan)
O abordare integralistă a teatrului absurdului ca precursor al performance-ului
Gabriel Sandu (Prof. univ. dr. Miruna Runcan)
Credințele ezoterice ale artiștilor români în teatrul contemporan mainstream
Simó Emese (Prof. univ. dr. habil. Miklós Bács)
Alternatives in the Actor’s Work Process
Doctoranzi înmatriculați în 2019
DOCTORANZI ÎN DOMENIUL CINEMATOGRAFIE ȘI MEDIA
Almarza-Viera M. Juan Jose (Prof. univ. dr. habil. Ioan Pop-Curșeu)
Mai mult prin forță decât prin rațiune
Bogdan Botaș (Prof. univ. dr. habil. Doru Pop)
Poetica și politica în filmele lui Lucian Pintilie
Adelina Bulibașa (Prof. univ. dr. habil. Rodica Mocan)
Impactul dezvoltării noilor tehnologii asupra interactivității în arta contemporană
Florin Constantinescu (Conf. univ. dr. habil. Florin Țolaș)
Percepția vizuală și reprezentarea cognitivă a imaginii cinematografice
Flavius Floare (Prof. univ. dr. habil. Ioan Pop-Curșeu)
Tendințe în construcția filmului de groază psihologic. Tăcerea mieilor și conceptul de horror elevat
Oana Irina Ionescu (Prof. univ. dr. habil. Doru Pop)
Privirea gadjo și imaginea romilor în cinemaul românesc
Florin Iordache (Conf. univ. dr. habil. Florin Țolaș)
Imaginea misticului, a fenomenului religios și a supranaturalului în docuficțiune
Radu Sebastian Mureșan (Prof. univ. dr. habil. Ioan Pop-Curșeu)
Cinematografia militara interbelica pivot al filmului in romania
Mădălina Pojoga (Conf. univ. dr. habil. Claudiu Turcuș)
Filmul popular românesc în perioada comunistă
Cătălin Ștefănescu (Conf. univ. dr. habil. Claudiu Turcuș)
Dezordinea simbolică
Rareș-Cristian Trifan (Prof. univ. dr. habil. Ioan Pop-Curșeu)
Reprezentări ale spectacolului de operă în cinematografie
Doctoranzi înmatriculați în 2018
DOCTORANZI ÎN DOMENIUL TEATRU ȘI ARTELE SPECTACOLULUI
Bartha Katalin Agnes (Prof. univ. dr. habil. Bács Miklós)
Modele ale spectacolului teatral din secolul al XIX-lea prin studiul unei cariere actoricești
Nicoleta Braniște (Prof. univ. dr. Miruna Runcan)
Forme ale performativității politicilor culturale clujene
Rareș-Augustin Crăiuț (Prof. univ. dr. Marian Popescu)
Mâncarea performativă. Alimentul ca mediu estetic în performance
Cosmin Matei (Prof. univ. dr. habil. Hatházi András)
Corporealul atletului inimii – sisteme de analiză, evaluare și integrare a metodelor biofizice de antrenament ale actorului contemporan
Cecilia Donat (Prof. univ. dr. habil. Anca Măniuțiu)
Rolul sensibilității senzoriale în conturarea mijloacelor de expresie corporală a actorului în obținerea performanței
Andrea Gavriliu (Prof. univ. dr. Mihai Măniuțiu)
Dans văzut. Dans dansat. Dans creat. Perspective coreologice
Tudor Lucanu (Bács Miklós)
Dezvoltarea autenticității creatoare pornind de la metoda lui Michael Cehov
Simona Ioana Noja-Nebyla (Prof. univ. dr. Mihai Măniuțiu)
Modele teoretice și practice pentru dezvoltarea și afirmarea personalității creatoare a balerinului
Andra-Miruna Radu (Conf. univ. dr. habil. Diana Cozma)
Procedee regizorale de simbolizare a trecerii timpului scenic
Anamaria Tecar (Prof. univ. dr. habil. Laura Pavel)
Reprezentări ale intimului în arta performance. Între orizontul interiorității și mediul public
DOCTORANZI ÎN DOMENIUL CINEMATOGRAFIE ȘI MEDIA
Avgi-Maria Atmatzidou (Conf. univ. dr. habil. Florin Țolaș)
Media digitală și viitorul documentarului
Andrei Alexandru Dăscălescu (Conf. univ. dr. habil. Ioan Pop-Curșeu)
Filmul documentar cu protagoniști din familia autorului
Kato Csilla (Conf. univ. dr. habil. Florin Țolaș)
Cinema documentar și realitatea
Ioana Lascăr (Prof. univ. dr. habil. Doru Aurel Pop)
Convenții nonficționale și marketing creativ în producția cinematografică
Marieta Denisa Manolache (Prof. univ. dr. habil. Doru Aurel Pop)
Montajul ca narațiune în filmul nonficțional românesc
Iulia Stoian (Conf. univ. dr. habil. Florin Țolaș)
Prezentarea cinematografică a traumei în filmul documentar contemporan
Doctoranzi înmatriculați în 2017
DOCTORANZI ÎN DOMENIUL TEATRU ȘI ARTELE SPECTACOLULUI
Sebastian Bărbălan (Conf. univ. dr. habil. Diana Cozma)
Dramaturgia directă
Valentina Elena Gabor (Prof. univ. dr. habil. Laura Pavel)
Politici de construcție în creații distopice
Alexandra Mureșan (Prof. univ. dr. habil. Laura Pavel)
Instalații interactive: diferite configurații între real și virtual
Oana Nicoleta Popescu (Prof. univ. dr. Miruna Runcan)
Repertoriul teatrelor şi mentalitatea artistului – o analiză a politicilor şi ideologiilor culturale în lumea teatrală din România în perioada 2010-2017
Endre Racz (Prof. univ. dr. habil. Hatházi András)
Ce joacă actorul atunci când este o componentă conștientă a actului teatral
Diana Roșca (Prof. univ. dr. habil. Anca Măniuțiu)
Stand-up Comedy – Fenomen artistic și social
Ciprian Scurtea (Prof. univ. dr. habil. Bács Miklós)
Metodologie de predare a jocului cu mască în facultățile de teatru din România
Maria Magdolna Sebok (Prof. univ. dr. habil. Hatházi András)
Atenția conștientă în munca actorului
Anca Elisabeta Similar (Prof. univ. dr. habil. Anca Măniuțiu)
Studiu explorativ al dezvoltării managementului cultural în instituțiile teatrale.
Reka Szabo (Prof. univ. dr. habil. Bács Miklós)
Opera regizorului Vlad Mugur prin prisma exemplarelor regizorale
Ana Smaranda Teodorescu (Prof. univ. dr. Miruna Runcan)
Cultura festivă în național comunism. Studiu de caz: organizarea zilei naționale de 23 august în timpul regimului lui Nicolae Ceaușescu. Spectacol artistic și propagandă ideologică
DOCTORANZI ÎN DOMENIUL CINEMATOGRAFIE ȘI MEDIA
Mihai Gavril Dragolea (Prof. univ. dr. habil. Doru Pop)
Reprezentarea periferiei românești în documentarul observațional contemporan
Adela Muntean (Conf. univ. dr. Florin Țolaș)
De la reprezentare la experiență: abordări documentare în cazul producțiilor media imersive
Claudia Negrea (Conf. univ. dr. habil. Ioan Pop-Curșeu)
Imaginea străinului în cinema. Reprezentări asupra sexualității prin prisma personajului necunoscut