DOCTORANZI

DOCTORANZI ÎNMATRICULAȚI ÎN 2021

DOCTORANDCONDUCĂTORDOMENIUTEZA
Budîi SimonaConf. dr. habil. Claudiu TurcușCinematografie și MediaRememorări cinematografice. Adaptări de după 1989 ale literaturii române din anii comunismului
Capriș OanaConf. dr. habil. Claudiu TurcușCinematografie și MediaRolurile și relațiile de gen în discursul televiziunilor confesionale din România
Kalamár Gáspár-GáborConf. dr. habil. Dan CureanCinematografie și MediaPromoting linear documentary film with an interractive form
Motrescu EmanuelaConf. dr. habil. Dan CureanCinematografie și MediaAnaliza rolului montajului cinematografic și cum influențează ritmul montajului trăirea estetică
Sitaru AdrianConf. dr. habil. Dan CureanCinematografie și MediaRealitate versus ficțiune în film. Perspective și strategii în reproducerea filmică a realității
Corlat SiminaProf. dr. Miruna RuncanTeatru și Artele spectacoluluiCondiția lucrătorului cultural independent în contextul profesional actual și poziția acestuia față de sectorul instituțional
Teodorescu Marius AlexandruProf. dr. Miruna RuncanTeatru și Artele spectacoluluiCaietul de regie – singurul instrument al unui artist fără de artă
Boantă AntoniaConf. dr. habil. Diana CozmaTeatru și Artele spectacoluluiDinspre blocaj spre creativitate în arta actorului
Bodochi MariusConf. dr. habil. Diana CozmaTeatru și Artele spectacoluluiConfluența dintre identificarea stanislavskiană și înstrăinarea brechtiană
Mojoiu Ioana AlexandraConf. dr. habil. Diana CozmaTeatru și Artele spectacoluluiTeatrul rom în România
Hary IuditProf. dr. habil. Hatházi AndrásTeatru și Artele spectacoluluiParalelisme și contraste în formarea sunetelor în vorbitul și cântatul scenic
Hotea-Fernezan VasileProf. dr. habil. Ioan Pop-CurșeuCinematografie și MediaTIFF – Festivalul Internațional de Film Transilvania: istorie și implicații sociologice. De la nebunie, prin labirint spre viitorul realității
Kelemen EugenProf. dr. habil. Ioan Pop-CurșeuCinematografie și MediaPercepție și interpretare în arta montajului de film
Marin VladProf. dr. habil. Miriam CuibusTeatru și Artele spectacoluluiHistrio Praesto: Actorul ți performer-ul în formele spectaculare azi
Peter CsillaConf. dr. habil. Nicoleta SălcudeanCinematografie și MediaConstructe sociale, liminalitatea reprezentată în film
Petruska EranioProf. dr. habil. Rodica MocanCinematografie și MediaModele de creație procedurală în contextul artelor new media / artelor digitale
György B. AlidaProf. dr. habil. Visky AndrásTeatru și Artele spectacoluluiFilm în teatru. Diferențe mediale, variațiunile limbajului teatral prin media
Szabo ȘtefanProf. dr. habil. Visky AndrásTeatru și Artele spectacoluluiAnatomia orbirii în teatru

DOCTORANZI ÎNMATRICULAȚI ÎN 2020

DOCTORANDCONDUCĂTORDOMENIUTEZĂ
Bőjthe S. PálProf. univ. dr. habil. Miklós BácsTeatru și Artele spectacoluluiHumor és játékosság Silviu Purcărete színházában (Umorul și ludicul în teatrul lui Silviu Purcărete)
Cristian BanProf. univ. dr. Miruna RuncanTeatru și Artele spectacoluluiOra veselă. Metoda Tănase și teatrul românesc de revistă
George-Marius CostinConf. univ. dr. habil. Diana CozmaTeatrul in cetate – o cercetare asupra fenomenului teatral ca serviciu public
Adriana CreangăProf. univ. dr. Miruna RuncanStatutul artistului de teatru din facultate până la integrarea pe piața muncii
Demeter F. KatalinProf. univ. dr. habil. Visky AndrásTerek, helyek és (színpad)képek – a rendező-szcenográfus dinamikáról Silviu Purcărete, Dragoș Buhagiar és Helmut Stürmer színházi világának tükrében / Spații, scene și tablouri – despre dinamica regizor-scenograf prin prisma viziunii teatrale a lui Silviu Purcărete, Dragoș Buhagiar și Helmut Stürmer
Andra-Tatiana EnășoiuProf. univ. dr. habil. Doru PopCult Films and Cult Books: Interactions between Film and Literature (Filme cult și cărți cult: Interacțiuni între film și literatură)
Gemza G. Laszlo PéterProf. univ. dr. habil. Visky AndrásAnalysis of rites in the performing arts
Kedves S. EmőkeProf. univ. dr. habil. Visky AndrásLoyolai Szent Ignác szellemi hagyatékának felhasználása a színházi alkotói folyamatokban (Moștenirea spirituală al lui Sfântu Ignațiu de Loyola în procesele creative tatrale)
Cătălin MardaleProf. univ. dr. habil. Laura TeutișanIdeologic şi estetic în artele performative din Europa de Est
Claudiu OpreaConf. univ. dr. habil. Claudiu TurcușFilmul românesc independent – modele conceptuale, perspectivă istorică, poetici regizorale
Giorgiana-Elena PopanProf. univ. dr. habil. Miklós BácsArta povestirii în educație
Andra PurdeaProf. univ. dr. habil. Rodica MocanInfluences of the spatial temporal dimension in the aesthetic experience of new digital arts/ Influențe ale dimensiunii temporal-spațiale în experiența estetică a noilor arte digitale
Andra SalaoruProf. univ. dr. habil. Doru PopReprezentări ale identității feminine în filmul românesc contemporan (1989 – 2019)
Dan-Marian SărăcuțConf. univ. dr. habil. Claudiu TurcușSistematizarea și practicile de producție ale documentariștilor români contemporani
Szekely A. TamásProf. univ. dr. habil. Rodica MocanNew approaches in sound in the digital era (Noi metode de cercetare în suntet în era digitală)
Raisa ȘtiopoaneProf. univ. dr. habil. Miklós BácsTriple three technique – performative technique 333 – tehnica performativă
Ana-Bianca TudoricăProf. univ. dr. habil. Rodica MocanThe Relationship between Art, Science and Technology in Connection to the Public Experience (Relația dintre Artă, Știință și Tehnologie în raport cu experiența publicului)

Doctoranzi înmatriculați în 2019
DOCTORANZI ÎN DOMENIUL TEATRU ȘI ARTELE SPECTACOLULUI

Sebastian Bădărău (Conf. univ. dr. Diana Cozma)
Joc teatral – între fizic și metafizic

Bogdán Zenkő (Prof. univ. dr. Miruna Runcan)
Institutional Structures in Theatre Management

Cristina-Mihaela Seleușan (Prof. univ. dr. habil. Laura Teutișan)
O abordare integralistă a teatrului absurdului ca precursor al performance-ului

Gabriel Sandu (Prof. univ. dr. Miruna Runcan)
Credințele ezoterice ale artiștilor români în teatrul contemporan mainstream

Simó Emese (Prof. univ. dr. habil. Miklós Bács)
Alternatives in the Actor’s Work Process

Doctoranzi înmatriculați în 2019
DOCTORANZI ÎN DOMENIUL CINEMATOGRAFIE ȘI MEDIA

Almarza-Viera M. Juan Jose (Prof. univ. dr. habil. Ioan Pop-Curșeu)
Mai mult prin forță decât prin rațiune

Bogdan Botaș (Prof. univ. dr. habil. Doru Pop)
Poetica și politica în filmele lui Lucian Pintilie

Adelina Bulibașa (Prof. univ. dr. habil. Rodica Mocan)
Impactul dezvoltării noilor tehnologii asupra interactivității în arta contemporană

Florin Constantinescu (Conf. univ. dr. habil. Florin Țolaș)
Percepția vizuală și reprezentarea cognitivă a imaginii cinematografice

Flavius Floare (Prof. univ. dr. habil. Ioan Pop-Curșeu)
Tendințe în construcția filmului de groază psihologic. Tăcerea mieilor și conceptul de horror elevat

Oana Irina Ionescu (Prof. univ. dr. habil. Doru Pop)
Privirea gadjo și imaginea romilor în cinemaul românesc

Florin Iordache (Conf. univ. dr. habil. Florin Țolaș)
Imaginea misticului, a fenomenului religios și a supranaturalului în docuficțiune

Radu Sebastian Mureșan (Prof. univ. dr. habil. Ioan Pop-Curșeu)
Cinematografia militara interbelica pivot al filmului in romania

Mădălina Pojoga (Conf. univ. dr. habil. Claudiu Turcuș)
Filmul popular românesc în perioada comunistă

Cătălin Ștefănescu (Conf. univ. dr. habil. Claudiu Turcuș)
Dezordinea simbolică

Rareș-Cristian Trifan (Prof. univ. dr. habil. Ioan Pop-Curșeu)
Reprezentări ale spectacolului de operă în cinematografie

Doctoranzi înmatriculați în 2018
DOCTORANZI ÎN DOMENIUL TEATRU ȘI ARTELE SPECTACOLULUI

Bartha Katalin Agnes (Prof. univ. dr. habil. Bács Miklós)
Modele ale spectacolului teatral din secolul al XIX-lea prin studiul unei cariere actoricești

Nicoleta Braniște (Prof. univ. dr. Miruna Runcan)
Forme ale performativității politicilor culturale clujene

Rareș-Augustin Crăiuț (Prof. univ. dr. Marian Popescu)
Mâncarea performativă. Alimentul ca mediu estetic în performance

Cosmin Matei (Prof. univ. dr. habil. Hatházi András)
Corporealul atletului inimii – sisteme de analiză, evaluare și integrare a metodelor biofizice de antrenament ale actorului contemporan

Cecilia Donat (Prof. univ. dr. habil. Anca Măniuțiu)
Rolul sensibilității senzoriale în conturarea mijloacelor de expresie corporală a actorului în obținerea performanței

Andrea Gavriliu (Prof. univ. dr. Mihai Măniuțiu)
Dans văzut. Dans dansat. Dans creat. Perspective coreologice

Tudor Lucanu (Bács Miklós)
Dezvoltarea autenticității creatoare pornind de la metoda lui Michael Cehov

Simona Ioana Noja-Nebyla (Prof. univ. dr. Mihai Măniuțiu)
Modele teoretice și practice pentru dezvoltarea și afirmarea personalității creatoare a balerinului

Andra-Miruna Radu (Conf. univ. dr. habil. Diana Cozma)
Procedee regizorale de simbolizare a trecerii timpului scenic

Anamaria Tecar (Prof. univ. dr. habil. Laura Pavel)
Reprezentări ale intimului în arta performance. Între orizontul interiorității și mediul public

DOCTORANZI ÎN DOMENIUL CINEMATOGRAFIE ȘI MEDIA

Avgi-Maria Atmatzidou (Conf. univ. dr. habil. Florin Țolaș)
Media digitală și viitorul documentarului

Andrei Alexandru Dăscălescu (Conf. univ. dr. habil. Ioan Pop-Curșeu)
Filmul documentar cu protagoniști din familia autorului

Kato Csilla (Conf. univ. dr. habil. Florin Țolaș)
Cinema documentar și realitatea

Ioana Lascăr (Prof. univ. dr. habil. Doru Aurel Pop)
Convenții nonficționale și marketing creativ în producția cinematografică

Marieta Denisa Manolache (Prof. univ. dr. habil. Doru Aurel Pop)
Montajul ca narațiune în filmul nonficțional românesc

Iulia Stoian (Conf. univ. dr. habil. Florin Țolaș)
Prezentarea cinematografică a traumei în filmul documentar contemporan

Doctoranzi înmatriculați în 2017

DOCTORANZI ÎN DOMENIUL TEATRU ȘI ARTELE SPECTACOLULUI

Sebastian Bărbălan (Conf. univ. dr. habil. Diana Cozma)
Dramaturgia directă

Valentina Elena Gabor (Prof. univ. dr. habil. Laura Pavel)
Politici de construcție în creații distopice

Alexandra Mureșan (Prof. univ. dr. habil. Laura Pavel)
Instalații interactive: diferite configurații între real și virtual

Oana Nicoleta Popescu (Prof. univ. dr. Miruna Runcan)
Repertoriul teatrelor şi mentalitatea artistului – o analiză a politicilor şi ideologiilor culturale în lumea teatrală din  România în perioada 2010-2017

Endre Racz (Prof. univ. dr. habil. Hatházi András)
Ce joacă actorul atunci când este o componentă conștientă a actului teatral

Diana Roșca (Prof. univ. dr. habil. Anca Măniuțiu)
Stand-up Comedy – Fenomen artistic și social

Ciprian Scurtea (Prof. univ. dr. habil. Bács Miklós)
Metodologie de predare a jocului cu mască în facultățile de teatru din România

Maria Magdolna Sebok (Prof. univ. dr. habil. Hatházi András)
Atenția conștientă în munca actorului

Anca Elisabeta Similar (Prof. univ. dr. habil. Anca Măniuțiu)
Studiu explorativ al dezvoltării managementului cultural în instituțiile teatrale.

Reka Szabo (Prof. univ. dr. habil. Bács Miklós)
Opera regizorului Vlad Mugur prin prisma exemplarelor regizorale

Ana Smaranda Teodorescu (Prof. univ. dr. Miruna Runcan)
Cultura festivă în național comunism. Studiu de caz: organizarea zilei naționale de 23 august în timpul regimului lui Nicolae Ceaușescu. Spectacol artistic și propagandă ideologică

DOCTORANZI ÎN DOMENIUL CINEMATOGRAFIE ȘI MEDIA

Mihai Gavril Dragolea (Prof. univ. dr. habil. Doru Pop)
Reprezentarea periferiei românești în documentarul observațional contemporan

Adela Muntean (Conf. univ. dr. Florin Țolaș)
De la reprezentare la experiență: abordări documentare în cazul producțiilor media imersive

Claudia Negrea (Conf. univ. dr. habil. Ioan Pop-Curșeu)
Imaginea străinului în cinema. Reprezentări asupra sexualității prin prisma personajului necunoscut


Comentariile sunt închise.